Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« Sie    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Transgresje Festiwal | Jerzy Mazzoll
17658
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-17658,page-child,parent-pageid-17620,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
jerzy_mazzoll

Jerzy Mazzoll

Wirtuoz klarnetu basowego, sięgający głęboko do tradycji polskich improwizatorów i twórców muzyki współczesnej połowy XX w. Jeden z inicjatorów tzw. rewolucji yassowej. Twórca idei Arhythmic Perfection. Twórca albumów, które zmieniły oblicze polskiej muzyki improwizowanej.

Był jednym z inicjatorów tzw. rewolucji yassowej, jednak odciął się od tego nurtu, tworząc ideę Arhythmic Perfection i zajął się europejskim aspektem improwizacji w sztuce.

 

Na początku lat 90. spotkał Dereka Baileya i na jego osobiste zaproszenie wyjechał do Londynu na legendarny już festiwal „company week”. Producentem jego pierwszej płyty „Perplex” był Tony Oxley. Mazzoll współpracował także z orkiestrą Django Batesa i kwartetem Petera Brötzmanna. Wydał serię płyt „Diffusion Ensamble”, improwizując na scenie z artystami różnych dziedzin sztuki. W czasie tej praktyki spotkał Petera Kowalda oraz Olgę Szwajgier i poprowadził z nimi warsztaty, które miały wpływ na całe pokolenie muzyków. Tworzył festiwal Art Depot zajmujący się naturą improwizacji w różnych kulturach.

Lata 2012 i 2013 to czas jego powrotu na rynek wydawniczy, na którym ukazały się kolejno płyty: Mazzoll/Janicki/Janicki „Minimalover”, „Jeden dźwięk i Pan Bóg” oraz oczekiwana „Responsio Mortifera”, a także Mazzoll/Sroczyński „Rite of spring variation. Arhythmic Perfection vol.1”. Najnowszy album, którego współautorem jest Mazzoll to płyta „+” projektu MazzSacre, a w nagraniach wspomagali go m.in. muzycy związani z uznaną amerykańską wytwórnią Tzadik.

HATI & MAZZOLL

 

Wyjątkowe spotkanie muzyczne toruńskiego transowego duetu perkusyjnego HATI czyli Rafała Iwańskiego i Rafała Kołackiego oraz wirtuoza klarnetu i muzyki improwizowanej Jerzego Mazzolla. Muzycy pierwszy raz spotkali się pod koniec lata 2014, tworząc i nagrywając przez kilka dni, czego owocem jest zarejestrowany obiecujący pod kątem wydawniczym materiał. Swój debiut koncertowy trio miało w Warszawie podczas serii koncertów otwierających działalność tamtejszego Mózgu, w listopadzie 2014.