Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« Sie    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Transgresje Festiwal | Z’EV
17640
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-17640,page-child,parent-pageid-17620,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Z`EV

Z`EV

Ten Amerykanin to człowiek legenda. W latach 70. był jednym z założycieli ruchu kontrkulturowego znanego jako industrial. Jego twórczość dźwiękowa to odejście od zachodniego języka rytmicznego i od form wypracowanych w XX wieku przez jazz, rock a nawet akademicką awangardę.

Urodzony w 1951 r. w Los Angeles jako Stefan Joel Weisser. Już w późnych latach 60. grywał w garażowych zespołach Los Angeles, studiował sztuki plastyczne i poezję, zgłębiając równocześnie muzykę perkusyjną Ghany, Indii Południowych i Bali. W latach 70. był jednym z założycieli ruchu kontrkulturowego znanego jako industrial, wybierając oryginalną drogę twórczą  perkusjonisty-performera, korzystającego z osobliwego zestawu instrumentów etnicznych, a przede wszystkim odpadów przemysłowych i obiektów znalezionych na złomowiskach. Tworzył też instalacje dźwiękowe i dzieła multimedialne, łączące muzykę, poezję, performance, video i teatr.

 

Współpracował z wieloma zasłużonymi artystami jak m.in. Glenn Branca, John Zorn, Merzbow, Chris Watson, Charlemagne Palestine, Stephen O’Malley, Fennesz, Francisco López, David Jackman, KK Null, Oren Ambarchi, Genesis P-Orridge, BJ Nilsen, czy grupy Larsen i HATI.

 

Z’EV jest autorem kilkudziesięciu publikacji tekstowych i wydawnictw – od artykułów i książek (np. „Rhythmajik. Practical Uses of Number, Rhythm and Sound”), poprzez kasety i płyty analogowe, po płyty CD wydane w kilkudziesięciu wytwórniach istotnych w propagowaniu muzyki awangardowej, jak m.in. Touch, Tzadik Records, Cold Spring czy Soleilmoon.

 

Z’EV jest zarówno artystą praktykiem, jak i teoretykiem, łączącym zagadnienia naukowe, dźwiękowe, wizualne i nawet alchemiczne, czy z nurtu neo-szamanizmu, a jego idee znamionuje całkowite odejście od zachodniego języka rytmicznego i od form wypracowanych w XX wieku przez jazz, rock a nawet akademicką awangardę.

 

http://www.rhythmajik.com

Podczas festiwalu Transgresje będzie miała miejsce polska premiera filmu dokumentalnego o Z’EV-ie „HEART BEAT EAR DRUM”, którego autorką jest reżyserka Ellen Zweig z Nowego Jorku.