Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« Sie    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Transgresje Festiwal | Festiwal
20075
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-20075,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-title-hidden,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
O festiwalu

Transgresje 2. / Szepty i krzyki

 

Według mnie przyszłość będzie triumfem śpiewu. Człowiek uwznioślony, doskonalszy, będzie śpiewał, a nie tylko mówił. Nasz obecny język jest zbyt ograniczony

– Karlheinz Stockhausen –

W dniach 13-16 października 2016 odbędzie się druga edycja festiwalu Transgresje. Motyw przewodni tegorocznej edycji to „Szepty i krzyki”.

W ramach drugiej edycji , organizatorzy skupią się na fenomenie ludzkiego głosu, w ujęciu artystycznym i antropologicznym, zestawiając ze sobą zjawiska z pogranicza muzyki klasycznej, tradycyjnej i eksperymentalnej. Wybór motywu przewodniego festiwalu implikuje kompleksową i szeroką prezentację najciekawszych zjawisk muzycznych eksplorujących ten fenomen.

Śpiew, mowa, szept, krzyk, westchnienie, jodłowanie, śpiew alikwotowy, lament – od wieków występowały w muzyce wokalnej różnych stron świata. Użycie głosu jest czymś bardzo szczególnym, bowiem człowiek jest równocześnie instrumentem i grającym na nim muzykiem. Ciało ludzkie to bezsprzecznie najwspanialszy instrument będący w naszej dyspozycji. Głos ludzki to z kolei najbardziej pierwotny, a zarazem najbardziej złożony środek wyrazu i podstawowe narzędzie komunikacji, ekspresji, artykulacji treści i wyrażania emocji. Prezentacja muzyki i głosu jako pomostu pomiędzy sferą sacrum i profanum, światem duchowym i materialnym to wielki cel festiwalu.

IDEA FESTIWALU

Zamysł TRANSGRESJI wyrósł z chęci zrealizowania wydarzenia, które jednocześnie oddziałuje w szerszym spektrum bodźców i pozwala na emocjonalne przeżywanie muzyki w sprecyzowanym kontekście kulturowym. Wydarzenia, w którym przestrzeń staje się bezpośrednią inspiracją dla pracujących w niej muzyków. Uruchomiony zostanie naturalny potencjał środowiska, w którym tworzy artysta, wydobyte zostaną jemu tylko właściwe fenomeny estetyczne zarówno akustyczne, jak i wizualne. Projekt, w swojej formie, nawiązuje do XX­ wiecznej tradycji awangardowej pracy z dźwiękiem i muzyką w niekonwencjonalnych przestrzeniach architektonicznych. Jego aktualna odsłona wyrosła z potrzeby innego ukazywania muzyki – stworzenia festiwalu będącego, podobnie jak w przypadku sztuk wizualnych, urzeczywistnieniem koncepcji kuratorskiej.

TRANSGRESJE to interdyscyplinarny, międzynarodowy festiwal, podczas którego prezentowane są  najnowsze trendy artystyczne z pogranicza muzyki współczesnej, field recordingu, performance’u, sztuk wizualnych i architektury.

IDEA FESTIWALU

Zamysł TRANSGRESJI wyrósł z chęci zrealizowania wydarzenia, które jednocześnie oddziałuje w szerszym spektrum bodźców i pozwala na emocjonalne przeżywanie muzyki w sprecyzowanym kontekście kulturowym. Wydarzenia, w którym przestrzeń staje się bezpośrednią inspiracją dla pracujących w niej muzyków. Uruchomiony zostanie naturalny potencjał środowiska, w którym tworzy artysta, wydobyte zostaną jemu tylko właściwe fenomeny estetyczne zarówno akustyczne, jak i wizualne. Projekt, w swojej formie, nawiązuje do XX­ wiecznej tradycji awangardowej pracy z dźwiękiem i muzyką w niekonwencjonalnych przestrzeniach architektonicznych. Jego aktualna odsłona wyrosła z potrzeby innego ukazywania muzyki – stworzenia festiwalu będącego, podobnie jak w przypadku sztuk wizualnych, urzeczywistnieniem koncepcji kuratorskiej.

TRANSGRESJE to interdyscyplinarny, międzynarodowy festiwal, podczas którego prezentowane są  najnowsze trendy artystyczne z pogranicza muzyki współczesnej, field recordingu, performance’u, sztuk wizualnych i architektury.